מבזק מס מספר 273 - 

מיסוי בינלאומי  9.10.2008

השקעה בנדל"ן בארה"ב  – מלכוד מס העיזבון. - 9.10.2008

בשבוע החולף, נטל משרדנו חלק ביום עיון מעניין ופורה בנושא מיסוי השקעות נדל"ן של ישראלים בחו"ל, ובפרט בארה"ב (ביום העיון נטלו חלק עו"ד אייל שנהב ורו"ח עוז חלבי מהיחידה למיסוי בינלאומי שברשות המסים). בצל המשבר העולמי אנו עדים ליזמים ומשקיעים ישראלים השואפים לנצל את מחירי השפל מעבר לים ובוחנים השקעות בארה"ב. משקיעים כאמור צריכים להיות ערים לתחולת מס עיזבון האמריקאי. בקליפת האגוז, רשת מס העיזבון האמריקאי הינה רחבה וחלה הן על אזרחי או תושבי ארה"ב (לגבי נכסים המוחזקים על ידם ישירות בארה"ב או מחוצה לה), והן על יחידים שאינם תושבי או אזרחי ארה"ב, וזאת אך ורק לגבי נכסים הנמצאים בארה"ב (לרבות נכסי נדל"ן וזכויות בחבר בני אדם תושב ארה"ב). בשל תחולת מס העיזבון על יחיד שאינו תושב/אזרח ארה"ב המחזיק זכויות בחברה תושבת ארה"ב אך לא על חברה זרה, תושבי חוץ רבים משקיעים בארה"ב באמצעות יישויות שאינן תושבות ארה"ב. לשם כך, ניתן לעשות שימוש בחברה תושבת מדינת "נוחות" או בחברה משפחתית תושבת ישראל הבוחרת להיות שקופה גם לצורך מס בארה"ב (באמצעות כללי ה- Check the box), אולם במקרים אלו קיים חשש כי שיעור המס הכולל יהא גבוה או, לחילופין, קיים חשש מתחולת מס העיזבון בארה"ב (עקב השקפת היישות).

בכפוף לתנאים מסוימים, נאמנות בלתי הדירה שאינה מוגדרת כתושבת ארה"ב לא תהא כפופה למס עיזבון בארה"ב. כך, יוכל המשקיע הישראלי להימנע מתחולת מס עיזבון בארה"ב ובה בעת ליהנות משיעורי מס רווחי הון החלים על יחיד בישראל ובארה"ב (כ- 20% – 25%). עלות הקמה והחזקה השוטפת של נאמנות כאמור אינה זניחה, אך במקרים המתאימים היא עשויה להיות כדאית. עם זאת, יש להיות ערים גם להיבטי המיסוי החלים בישראל בהקשר לנאמנויות שמעורבים בהן גורמים תושבי ישראל. יודגש כי היבטי המס הכרוכים בהשקעות בנדל"ן בארה"ב באמצעות נאמנות שבה היוצר ו\או הנהנה הינם תושבי ישראל, הינם רבים ומורכבים ויש להיוועץ מבעוד מועד ביועצים בישראל ובארה"ב.

בשולי הדברים נציין, כי מס העיזבון במתכונתו הנוכחית צפוי להשתנות באופן הדרגתי עד 2010, אולם לא ברור בשלב זה מה יהא ההסדר החקיקתי שיבוא במקומו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד ורו"ח גדי אלימי ועו"ד לילך אשרוב ממשרדנו.

 

 

 

 

 

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה